Menu

Czy i dlaczego moja strona potrzebuje pozycjonowania?

3 grudnia 2016 - Porady, Pozycjonowanie
Czy i dlaczego moja strona potrzebuje pozycjonowania?

We współczesnym świecie niemal każda firma ma swoją stronę internetową. Właścicielom każdej z tych stron z pewnością zależy na tym, aby osiągać wysoką sprzedaż. Wielu z nich ze zdziwieniem jednak stwierdza, że mimo dobrej strony www sprzedaż nie wzrasta, a wręcz przeciwnie, powoli zaczyna spadać. Pojawia się więc pytanie: dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzieć na to pytanie jest bardzo prosta: w wyszukiwarkach internetowych nasza strona zajmuje bardzo odległą pozycję. Czy taki stan rzeczy można zmienić? Oczywiście, że tak. Służy temu szereg procesów nazywanych optymalizacją strony.

 

Pozycjonowanie w Google sprawi, że nasza strona będzie zajmowała w najbardziej popularnych wyszukiwarkach bardzo wysoką pozycję. Dzięki temu jest o wiele bardziej prawdopodobne, że potencjalni klienci trafią właśnie na naszą stronę niż na stronę naszych konkurentów, którzy nie zadbali o pozycjonowanie swojej strony. Aby jednak wyszukiwarka wyświetlała naszą stronę na czołowych miejscach niezbędne są słowa kluczowe. Muszą one być w miarę popularne, a na pewno muszą wiązać się z tematyką naszej strony. Dzięki temu, kiedy osoba poszukująca na przykład skarpetek wpisze w wyszukiwarkę frazę „skarpetki” wśród wyświetlonych stron znajdzie się także nasza. Oczywiście zakres wyświetlania można zawęzić wybierając bardziej sprecyzowane słowa kluczowe, na przykład „skarpetki sportowe”.

 

Ranking stron w wyszukiwarkach powstaje za pomocą specjalnie opracowanych przez Google algorytmów. Dzięki temu w wyszukiwarce znajdzie się link, który będzie odsyłał klientów do naszej strony www. Pozycjonowania stron można się nauczyć i zająć się pozycjonowanie własnej strony samodzielnie. Wymaga to jednak opanowania bardzo specjalistycznej wiedzy. Dlatego też większość osób, którym zależy na tym, aby ich strona znalazła się w rankingu wyświetlanych stron na wysokiej pozycji powierzają to zadanie wyspecjalizowanym agencjom SEO. Należy jednak pamiętać, że proces pozycjonowania powinien trwać ciągle przynajmniej przez kilka, czasem nawet przez kilkanaście miesięcy. Inaczej tylko na darmo wydamy pieniądze, gdyż jednorazowe pozycjonowanie nie jest skuteczne. Jest to często popełniany błąd przez wielu właścicieli firm.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *