Menu

Czy warto się pozycjonować w Google?

8 grudnia 2016 - Porady, Pozycjonowanie
Czy warto się pozycjonować w Google?

Z Internetu każdego dnia w naszym kraju korzysta tysiące osób. Poszukują w nim nie tylko najnowszych wiadomości ze świata polityki, czy biznesu, ale robią także zakupy w sklepach internetowych, poszukują informacji na temat usług i produktów, szukają różnego rodzaju porad. Prowadzane badania bardzo wyraźnie wykazały, że większość internautów ogranicza się jedynie na poszukiwania interesujących ich stron jedynie na pierwszej stronie wyszukiwarki. Tylko nieliczni (ich liczba jest oceniana na około 5 procent) szukają informacji na dalszych stronach. Stąd też właściciele firm, którzy chcą, aby z oferowanych przez nich usług i produktów korzystało, jak najwięcej osób muszą zadbać o to, aby ich strona była wyświetlana właśnie na pierwszej stronie wyszukiwarki. Temu celowi służy pozycjonowanie w Google.

 

Oczywiście należy w tym miejscu lojalnie uprzedzić, że na efekty, które przyniesie pozycjonowanie strony w Google trzeba trochę poczekać – nic nie dzieje się natychmiast. Pozycjonowanie stron www obejmuje kilka etapów. Jednym z pierwszych, które są niezwykle istotne to wybór właściwych słów kluczowych. Dalsze kroki polegają między innymi na optymalizacji strony w wyszukiwarce Google oraz na podniesieniu jej popularności, czyli na tak zwanym „link popularity”. Jak więc widać proces pozycjonowania strony jest bardzo złożony.

 

Osoby zdecydowane na taką formę reklamy swojej firmy z reguły zadanie pozycjonowania strony www powierzają wyspecjalizowanym firmom, które świadczą usługi z zakresu SEO. W zależności od tego, jaką firmę wybiorą, słowa kluczowe mogą wybrać sami. Istnieje jednak możliwość, że w wybraniu właściwych słów kluczowych pomogą pracownicy firmy.

 

Największą i najbardziej popularną wyszukiwarką jest Google. Stąd też większość stron internetowych jest pozycjonowana w taki sposób, aby znalazły się one na czołowych miejscach w tej właśnie wyszukiwarce. Nie oznacza to jednak, że osoby, które korzystają z innych wyszukiwarek nie trafią na naszą witrynę. Będzie ona obecna także w tych mniej popularnych na równie wysokich pozycjach.

 

Pozycjonowanie strony www i jej optymalizacja to szansa na dotarcie do większej liczby klientów, a tym samym na podniesienie wyników sprzedaży.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *