Menu

Marketing w internecie a pozycjonowanie w Google

6 października 2015 - SEO
Marketing w internecie a pozycjonowanie w Google

Decydując się na prowadzenie tak zwanego marketingu internetowego, powinniśmy pamiętać o tym, iż przybiera on wiele zaawansowanych form. Czasy, kiedy głównym środkiem budowania popularności stron internetowych były banery reklamowe, dawno minęły. Obecnie ogromne wręcz znaczenie ma tak zwane pozycjonowanie Google, dzięki któremu nasz serwis jest w stanie znaleźć się na wysokich miejscach wyszukiwania.

Tego typu działania związane są między innymi z link buildingiem, a także używaniem słów i fraz kluczowych, które są indeksowane przez specjalnie przygotowane roboty wyszukiwarek. Jeżeli dobrze przeprowadzimy proces pozycjonowania, możemy być pewni, że nasza strona zyska na popularności w sieci. Wszystko to sprawia, że warto zdecydować się na usługi prawdziwych specjalistów. W jaki jednak sposób kształtują się koszty tego typu operacji?

Koszty związane z SEO są różne. Czasem związane są z wydatkiem zaledwie kilkuset złotych, innym razem dotyczą kwot kilku tysięcy miesięcznie. Wszystko zależy bowiem od zasięgu wykonywanych operacji, a także od tego, czy korzystamy z usług amatorów czy profesjonalnej agencji. Istotne znaczenie ma również konkurencja. Jeżeli jest ona spora, wymagane będzie zastosowanie skomplikowanych i długotrwałych czynności, co oczywiście kosztuje.

Pomimo tego koszt związany z pozycjonowaniem będzie o wiele mniejszy w porównaniu do tradycyjnych form marketingowych, opierających się chociażby na korzystaniu z takich mediów jak telewizja, prasa czy radio. Niskie koszty nie są jednak związane z mniejszą skutecznością. Wręcz przeciwnie.

W jaki jednak sposób dowiemy się, że firma realizująca dla nas pozycjonowanie strony w Google jest solidna? Należy zdać sobie przede wszystkim sprawę z tego, że efekty nie zostaną przez nas osiągnięte z dnia na dzień. Polepszenie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej osiągane jest zazwyczaj po 3 miesiącach od wdrożenia systemu. Jeżeli po tym okresie nadal nie zobaczymy efektów, powinniśmy poważnie porozmawiać ze specjalistami, którymi zleciliśmy to zadanie.

Pozycjonowanie nie jest zdaniem łatwym, ani szybkim. Związane jest ono z długofalowym planowaniem, które powinno uwzględnić szereg istotnych elementów, mających wpływ na końcowy sukces. Jeżeli jednak wykażemy się odrobiną cierpliwości, jesteśmy w stanie zyskać naprawdę wiele. Popularność naszej strony internetowej przełoży się bowiem na zwiększone wyniki sprzedażowe, pomoże także w budowaniu marki.

Podobne artykuły:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *